• Kolmapäev, 23. jaanuar 2019

    Tallinna kallima otsa korterite müügiga on aasta lõpus kiireks läinud, kuna turul on hoog tuure maha võtmas.

    Sestap pole imestamisväärne, et kallite korterite müügieduks midagi kauba peale pakutakse.

    Võtame näiteks Pirita teel Meerhof 2.0 projekti. Seal käib „lao“ tühjendusmüük. See tähendab luksuskorterite puhul kuni 100 000 eurost hinnavõitu.

    „Soodustused baseeruvad puhtalt hinnapoliitikal ning lõplik hinnavõit sõltub korteri suurusest, korrusest, vaatest ja toalisuselt,“ ütles Metro Capitali müügimees Madis Brjantsev. “Nii on näiteks suurtel (129,1 m2) luksuskorteritel hinnad kuni 100 000 eurot madalamad. Väiksemate korterite soodustused on proportsionaalselt väiksemad, kuid samuti märkimisväärsed. Aasta lõpus tehakse kinnisvarasektoris tihti sooduspakkumisi, seda erinevatel põhjustel. Kuna Meerhof 2.0 projekt on ehituslikult valmis ja alles on veel viimased korterid, siis soovime oma „laojääki“ vähendada.“

    Jutt käis siis näiteks 599 000 eurot maksunud korterist, mille uueks hinnalipikuks oli 499 000 eurot. Nii sai 4640 eurose ruutmeetrihinnaga korterist 3865 eurose ruuduhinnaga kaup. Selle eest saab neljatoalise korteri merevaate ja saunaga, rääkimata terrassist viiendal korrusel.

    Kalevi staadioni juurde kerkivad Kalev Panorama 14-korruselised tornmajad. Seal algas jõulukuu kampaaniaga kolmetoalistele korteritele. Detsembri lõpuni ostjatel on valida suisa kolme sooduspakkumise vahel. Näiteks on võimalik soetada uus elamispind 10-protsendilise sissemaksuga või valida võimaluse kus kahel esimesel aastal maksab Kalevi Panorama omaniku eest kommunaalkulud. Ehk saab valida kui leibkond hakkab kasutama kahte autot pakkumise – ostes korterile ühe parkimiskoha, saab teise peale kauba.

    Päris iga aasta aasta lõpus uute korterite allahindlusi ei tehta, ütles 1Partner Kinnisvara juhi Martin Vahter. Näiteks eelmise aasta lõpp oli selles osas suhteliselt vaikne, kuna kinnisvaraturul toimus hinnatõus.

    “Hinda lastakse alla kui müük ei taha minna,” ütles ta. Omagi kogemustest ütles ta, et tehakse arendus ja arvatakse, et lähevad ühte tüüpi korterid, tegelikult ostetakse ära kohe teist tüüpi korterid ja siis tuleb nende esimestega tegeleda.

    Hinna kujundamine eriti kallimate korterite osas on keeruline. Algul püütakse ikka müüa kõrgema hinnaga.

    Jõulusooduspakkumiseks selliste allahindluste nimetamine on väheke meelevaldne.

    “Kui siis müük ei lähe, järgnevad jõulupakkumisele Vabariigi aastapäeva sooduspakkumine, siis volbriöö sooduspakkumine…” lausus ta.

    Kui ärikinnisvara osas võib olla maakleritel ja ka arendajatel soov tehingud enne aasta lõppu ära teha, siis korterite puhul maakler hinda alla ei lase, seda teeb ikka arendaja. Sestap pole maakleritel aastalõpuboonus põhjuseks sooduspakkumiste osas.

    Ostjad on väga hinnatundlikud. Kuigi premium-kinnisvaras pole see nii oluline, on ikkagi hind lihtsam tee kuidas arendaja saab mõjutada ostuhuvilise käitumist, ütles LVM kinnisvara juhatuse liige Ingmar Saksing.

    Korterite järelturul on hinnatundlikus veelgi suurem. Näiteks isegi 3000-5000 eurot korteri hinnavahe võis osutuda määravaks. 65 000 eurose korteri vastu puudub huvi, samas kui 55 000 eurose korteril on hulgaliselt ostuhuvilisi.

    „Meerhof 2.0 puhul on keskmine hinnasoodustus 15 000 €, kallimatel, üle 500 000€ maksvate korterite puhul, 50 000€. Ei väidaks, et selle taga on paanika ja arendajate finantseerimise probleemid, pigem on antud arendus olnud turul juba pikka aega ja muutub vaikselt nö vanaks. Sel puhul pakkuda soodustusi ja end meelde tuletada on igati tavapärane müügipraktika. Kallima kinnisvara müük Tallinnas on pikk protsess ja sellega peabki arvestama,“ ütles kinnisvarabüroo Uus Maa analüütik Risto Vähi. „Laiemalt võttes ei ole asi üldse nii hull kui ehk esmapilgul võib välja paista. Parkimiskoht ja panipaik tasuta kaasa või köök hinna sees on tegelikult küllaltki tavapärane pakkumine ja olnud kasutusel juba aastaid. On pakutud ka soojamaareise.“

    Aegajalt ikka tehakse sellised pakkumisi, et saada pilti, see pole midagi erilist vaid tavapärane turu käitumine. Eriti levinud on see just enne jõule ning see on sarnane pigem sellega, mis toimub üleüldiselt kaubanduses ja teeninduses, kus leiavad samuti aset suured kampaaniad.

    „Arendusprojektide alg- ja lõppfaasis on müügi virgutamine kasulik,“ seletas Meerhof 2.0 arendaja Metro Capitali müügimees Madis Brjantsev. „Alguses, selleks, et müük heas tempos liikuma saada; lõpus selleks, et viimased korterid kiiremini ära müüa ning arendusprojekt investorite jaoks lõpetada. Hea hetk selliste kampaaniate tegemiseks on just pühadeaeg ja aastalõpp.“

    Allikas: 15.12.2018 arileht.delfi.ee